Pracuję w sprzedaży ponad 20 lat … a sprzedaży już jako nastolatka uczyłam się od mojego taty. Odkąd pamiętam prowadził swoje firmy – sprzedawał co dzień. Do dziś nie udało mi się poznać nikogo kto lepiej niż on umie wykorzystać historię w procesie sprzedaży. Sprzedaż na relacjach była i jest kluczem jego sukcesu. Tak mój taka ma 71 lat i ciągle prowadzi swoją firmę i nadal bardzo lubi to robić a o emeryturze nawet nie myśli 😊 Mam to szczęście , że odziedziczyłam po nim gen przedsiębiorcy i sprzedawcy.
Pamiętam jak w wieku 19 lat przyszłam do niego i powiedziałam … chce mieć swój biznes proszę pomóż mi go uruchomić. Pomógł…No i powstał mały sklep spożywczy a ja przez ponad 2 lata pracowałam 7 dni w tygodniu od 6 do 23. Dziś nie wiem jak dałam radę ale wiem, że to pozwoliło mi dorosnąć i dało niesamowitą szkołę życia dzięki której jestem dziś tym kim jestem. Moi znajomi ciągle jeszcze byli na utrzymaniu rodziców, niektórzy studiowali a inni szukali pracy a ja ? Ja już byłam dorosła 😉 Na studia poszłam ciut później ale to już zupełnie inna historia…
Później była praca w ubezpieczeniach, kolejny własny biznes , branża tytoniowa, własna restauracja, branża logistyczna, branża wydawnicza i szkoleniowa a w tak zwanym miedzy czasie dwa kierunki studiów i wiele szkoleń i kursów.
W branży szkoleniowo- doradczej pracuję od ponad 8 lat – moimi klientami jest tzw. biznes -to klient od którego można się wiele nauczyć ,czerpać wiedzę i inspirację ale to również klient bardzo wymagający ,oczekujący najwyższego poziomu współpracy i szukający partnera w rozmowie a nie sprzedawcy.
W ostatnich latach zauważam jak zmienia się sprzedaż i jak klienci dokonują decyzji zakupowej. Już nie wystarcza aby sprzedawca miał dobry innowacyjny produkt i konkurencyjną ofertę. Dziś aby zrealizować swoje cele sprzedażowe musi robić dużo więcej. Ale czym jest to więcej? Kluczem do sukcesu jest połączenie wiedzy o produktach , umiejętność negocjacji. Chęć poznania specyfiki biznesu naszego klienta, jego wyzwań i aktualnych potrzeb z wiedzą o drugim człowieku. Motywów jego działań i powodów jego decyzji. Gdy zrozumiemy co wpływa na naszego klienta, co ogranicza jego działania będziemy o krok od sukcesu. Uda nam się to zrozumieć gdy wykorzystamy do tego nasze kompetencje społeczne, empatię, inteligencję emocjonalną a stres nie będzie paraliżował naszych działań.
Połączenie tych obszarów da nam przewagę konkurencyjną i to my zostaniemy przez klienta zapamiętani. A dlaczego? Jeżeli dasz drugiemu człowiekowi poczucie , że szczerze interesujesz się jego osobą i jesteś ciekaw jego historii on będzie dobrze czuł się z Twoim towarzystwie a to już krok od długoletniej współpracy.
Handlowiec, który rozwija systematycznie swoje kompetencje miękkie coraz bardziej rozumie swoje motywy działań. Wyciąga wnioski z sukcesów i porażek ale co najważniejsze rozumie co powoduje , że klient może się wahać i co może w swoim zachowaniu zmienić aby zbliżyć go do decyzji zakupowej. Pozwala mu to świadomie oceniać potencjał klientów i realnie planować swoją strategię sprzedażową.
Na blogu czy też w akademii poznasz wiele treści, które zakładając Twoje zaangażowanie i chęć próbowania doprowadzą Cię do zdobycia takich umiejętności.
Jesteś o krok bliżej od osiągniecia sukcesu w sprzedaży.